بهترین استراتژی های بازاریابی دنیا : 4 روش ایده آل
نوشته شده توسط : ساحل

ترین راهبرد های بازاریابی جهان : 4 روش ایده آل : مدیر بازاریابی باید استراتژیست باشد – دناکو -. مدیر بازاریابی باید بهترین گذرگاه حل های بازاریابی را پیدا کند و با توجه به شرایط درونی و بیرونی راهبرد های متناسب را برای پیشبرد بازاریابی و فروش به شغل ببندد. مقالات دناکو در این زمینه را مطالعه نمایید.

 

بهترین استراتژی های بازاریابی گیتی : 4 طریق ایده آل

بهترین راهبرد های بازاریابی دنیا : 4 طریق ایده آل
(به نقل از دنیای اقتصاد) برند تیمبرلند را از بچگی می‌شناسم. پدرم یکتا از طراحان برجسته کفش بود که در این کارخانه سرشناس پیشه می‌کرد. تیمبرلند برای من معنای خاصی داشت و رابطه منحصربه‌فردی با این برند داشتم ولی من در این حس فقط نبودم. تیمبرلند برای همه هم‌نسل‌های من یک برند ویژه و بامعنا بود.

اما در یک دوره این برند مسیر خویش را گم کرد و برای اینکه به دوران رشد خویش بازگردد، یک مدیر بازاریابی را استخدام کرد که تمرکز اصلی خود را بر گوش کردن به مشتریان قرار داده بود الی بفهمد خواسته واقعی آنها از برند تیمبرلند چیست. به هر حال، گوش کردن به تنهایی کافی نیست. در حقیقت، اگر مراقب نباشید، این پیشه نوعی نزدیک‌بینی به همراه می‌آورد. به همین انگیزه است که مدیران بازاریابی باید چهار شیوه رهبری را اتخاذ کنند و برای اجرایی کردن آنها نقطه مرکزی توان خود را بشناسند و مهارت‌های خویش را حول این چهار شیوه متناسب‌سازی کنند.

سبک اول: مدیران بازاریابی بازار محور که روی صدای مشتریان سرمایه‌گذاری می‌کنند.
مدیران بازاریابی بازار محور زیاد خوب به صدای مشتری گوش می‌دهند. آنها پیروان مشتری هستند و این تفکر را دارند که برای خدمت به مشتری باید نهایت توان خود را به‌کار گرفت. جیم دیوی (Jim Davey)، مدیر بازاریابی جهانی تیمبرلند مثال این گونه مدیران است. دیوی بعد از یک دوره رکود کمک کرد این برند به جایگاه اولیه خویش بازگردد. چگونه؟ با گوش کردن به مشتری. به گفته دیوی، مشتریان برای لباس‌ها و تجهیزات کوهنوردی سراغ تیمبرلند نمی‌آمدند، بلکه آنها محصولات شیکی می‌خواستند که بتوان برای کوهنوردی هم از آنها بهره‌گیری کرد. گوش کردن به مشتری به دیوی آموخت که تیمبرلند برند مشتاقان کوهنوردی در شهرها است. این دیدگاه به نوآوری‌های جالبی در تولید فرآورده منجر شد.

مدیران بازاریابی بازار محور
مدیران بازاریابی بازار محور به مشتری گوش می‌دهند. اما مهم‌تر آن است که بین گوش کردن و نوآوری ترازمندی برپایی می‌کنند. به‌طور کلی، همان‌طور که دیوی اشاره کرده، مشتریان لزوما نوآور یا رویاپرداز نیستند.

سبک دوم: مدیران بازاریابی عمل‌گرا که کار بازاریابی را همانند یک کسب‌وکار حلقه بسته انجام می‌دهند.
مدیران بازاریابی عمل‌گرا بر شکاف بین هزینه‌های بازاریابی و نتایج کسب‌وکار متمرکز می‌شوند. آنها پافشاری دارند با پابرجا کردن ارزش پیشه خویش درآمد کسب کنند. این یعنی به کارگیری داده‌ها و تحلیل‌های پیچیده و تکنیک‌های اختصاصی برای کمک به روشن شدن این موضوع که کدام سرمایه‌گذاری‌های بازاریابی برای کسب‌وکار مفیدند و کدام نیستند.

کلی استوبا (Clay Stobaugh)، مدیر بازاریابی شرکت جان ویلی اند سانز (John Wiley & Sons)، یک مدیر بازاریابی عمل‌گرا است. او رهبر بازاریابی ابزار-محوری است که سازمان بازاریابی جهانی خود را به عنوان «مرکز درآمد بازاریابی» بازسازی کرده و ابزارها، بهترین فعالیت‌ها و تعلیم را در این سازمان جهانی اشاعه می‌دهد. استوبا می‌گوید «همه باید در این فرمایش که بازاریابی مسوول نتایج مالی کسب‌وکار است، روشنی داشته باشند.» از عقیده استوبا واقعیت فقط در داده‌ها چکیده می‌شود.

مدیران بازاریابی عمل‌گرا
مدیران بازاریابی عمل‌گرا مکالمات کاری را از معیارهای کار و جنبش (مثل شدامد سایت و میزان درگیری مخاطب) و معیارهای بی‌ارزش (مثل تعداد لایک‌ها یا طرفداران یک سایت)، به معیارهای کسب‌وکار (مثل میزان جذب مشتری، رشد سازمان و سودآوری) تغییر می‌دهند. آنها به این درک رسیده‌اند که چگونه می‌توانند حلقه هزینه‌های بازاریابی را ببندند الی ارزش خویش را به‌طور موثری پابرجا کردن کنند.

سبک سوم: مدیران بازاریابی اجتماعی که حکایت می‌گویند و به سایرین هم القا می‌کنند که این‌گونه رفتار کنند.
مدیران بازاریابی اجتماعی همچون مدیران بازاریابی بازارمحور به مشتری گوش می‌دهند. ولی بر خلاف آنها که کار خود را نخست با محصول شروع می‌کنند، مدیران بازاریابی اجتماعی شغل خود را با داستان‌گویی آغاز می‌کنند. تاکید آنها بر فروش ایده و داستان‌گویی است الی بتوانند محصولات را بفروشند. آنها پیشه خویش را با چیزی که مجبورند آن را بفروشند شروع نمی‌کنند، بلکه با چیزی که برای بیننده نامعلوم است نخست می‌کنند.

جاناتان بچر (Jonothan Becher) مدیر بازاریابی شرکت SAP، یک مدیر بازاریابی اجتماعی است. او بسیاری از نکته‌های سنتی بازاریابی بنگاه به بنگاه (B2B) شرکت‌های بزرگ را به چالش می‌کشد و آنها را پیچیده و خسته‌کننده می‌داند. بچر گوشزد می‌کند؛ «این ساختمان‌های شیشه‌ای بزرگ نیستند که نرم‌افزار می‌خرند، بلکه ملت هستند.»

مدیران بازاریابی اجتماعی
مدیران بازاریابی اجتماعی محصولات را به قهرمانان داستان‌های خویش تبدیل نمی‌کنند، بلکه ایده‌هایی را بزرگ می‌کنند که مخاطب می‌تواند فهم احسان از آنها داشته باشد.

سبک چهارم: مدیران بازاریابی رویاپرداز که فراتر از صدای مشتری را در نظر می‌گیرند.
مدیران بازاریابی رویاپرداز با دنیایی از احتمالات که در رویاهای خودشان می‌پرورانند، شغل می‌کنند. آنها توسط مجموعه‌ای قوی از ارزش‌ها و عقاید هدایت می‌شوند. استیو جابز با اینکه از نظر فنی یک مدیر بازاریابی نبود، ولی بهترین نمونه این گونه مدیران بازاریابی رویاپرداز محسوب می‌شود.

مدیران بازاریابی رویاپرداز
بهترین راهبرد های بازاریابی جهان : 4 طریق آرمانی : مدیر بازاریابی باید استراتژیست باشد. مدیر بازاریابی باید بهترین راه حل های بازاریابی را پیدا کند و با توجه به شرایط درونی و بیرونی استراتژی های متناسب را برای پیشبرد بازاریابی و فروش به کار ببندد. مقالات دناکو در این زمینه را مطالعه نمایید.

دیگر نمونه‌های مهم مدیران بازاریابی رویاپرداز و موفق، در رویاپردازی خویش به اندازه جابز سرسخت و احساسی نیستند. این مدیران بازاریابی از چیزهای پوچ الهام نمی‌گیرند. همان‌طور که «دیوی» گفته بود، این مدیران پیشه خود را با خط مبنای بازار محوری شروع می‌کنند که آن را از راه بصیرت، الهام‌گیری و شادی‌های غیرمترقبه توسعه می‌دهند. آنها دستور می‌دهند داده‌های بازار بر تصمیم‌گیری‌هایشان تاثیر بگذارد، اما همچنین بر احساسات آنی هم حساب می‌کنند. به‌طور کلی، از عقیده «دیوی»، مصرف‌کنندگان به شما نمی‌گویند که در یک افق پنج ساله، چه روندی روحشان را تحریک می‌کند. این وظیفه مدیران بازاریابی است که آن را کشف کنند. با اینکه هر یک از این الگوها مدل‌هایی برای موفقیت ارائه می‌کنند، اما بهترین مدیران بازاریابی مثال مجسم کل این سبک‌ها هستند. به راستی این مدیران قدرتی چندگانه را در خویش پرورش داده‌اند. این کار با شناخت نقطه مرکزی قدرت‌ شما و سعی برای برپایی مهارت‌هایی که با هر یک از این سبک‌ها همخوانی داشته باشد، شروع می‌شود.

بهترین استراتژی های فروش و بازاریابی چیست؟

 

کامل ترین مقالات فروش و بازاریابی را در دناکو مطالعه نمایید. تقسیم آموزش های دناکو جدید ترین و بروز ترین مقالات را در مقوله های بازاریابی ، فروش ، مدیریت فناوری ، مدیریت کسب و کار ، مدیریت ابتکار منابع انسانی و پژوهش و گسترش را فراهم کرده است. شما می توانید این مقالات را رایگان مطالعه نمایید یا در دوره های تخصصی دناکو کمپانی نمایید.

 

لیست تمامی مقالات بازاریابی و فروش دناکو را می توانید در دسته پایین پیدا کنید. در فهرست ذیل تمامی مقالات بازاریابی و فروش دناکو بصورت هفتگی به روز رسانی می شود.

لیست مقالات تعلیم بازاریابی و فروش دناکو





:: بازدید از این مطلب : 63
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 دی 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: